sobota 29. března 2014

Co mám tedy jíst? #6 Zdravé sladkosti... varování

Tohle považuju za nejlepší recept... znáte úžasné tyčinky od firmy Lifefood??? Koupit můžete tady nebo už v každé zdravé výživě. Jsou veganské, bezlepkové, syrové (tedy z ingrediencí, které neprošly teplotou vyšší než 42°C) a ještě k tomu bio. Tedy zní to ideálně. Je tu jedno velké ALE. A to je jejich cena. Jedna 47gramová tyčinka stojí kolem 26-31Kč, což je pekelně drahé. 

Tak jsem přemýšlela, zkoušela a nakonec přišla na to, jak je udělat doma s náklady 5 Kč za jednu tyčinku... a možná ještě o chlup levněji, když část oříšků nahradíte slunečnicovými semínky (na chuti to nepoznáte) a třeba celkem drahé fíky, datlemi (cena poloviční).

Předem upozorňuji, že jsou velmi chutné, pravděpodobně je vaše okolí bude chtít znovu a znovu (vlastní zkušenost).


Ingredience (asi na 15 větších nebo 20 menších tyčinek):
  • 550 g sušeného ovoce (já jsem použila 400g datlí, 100g rozinek a 50g fíků - tedy 24 Kč datle+9 Kč rozinky+6 Kč fíky)
  • 150 g mandle, lískáče, slunečnicová semínka (použila jsem mix mandle a lískáče, tedy počítám 40 Kč)
  • lžíce kakaa 
  • hrst goji (asi 25 g, tedy 6 Kč)
Celková cena surovin je 85 Kč, při počtu 20 tyčinek o hmotnosti cca 35 g je to 4,25 Kč za jednu, když byste dělali stejně velké jako jsou originální Lifebar (47 g) pak to vyjde asi na 5,5 Kč.
Za početní chyby neručím, znáte mě... :-D


A teď přichází to kouzlo. Všechno tohle jsem nacpala do... mlýnku na maso!!! Samozřejmě tomu předcházelo důkladné čištění (asi dvě hodiny jsem hrála hru "Vyčisti si svůj mlýnek." do každé dírečky strčit špejli aspoň dvakrát a pak ještě hadříkem vytřít... naposledy jsem v něm dělala škvarkovou pomazánku na stužkovák :D, a potom pořádná jarová lázeň).



Datle jsou hmota opravdu mannózní (jakože jsou tak ukrutně dobré jako manna), ale děsně lepivé... takže normálním mixérem by to taky šlo, ale byl by totálně zabetonován a nebyla by šance na důkladné promíchání s kakaem a dalšími přísadami bez přidávání vody (tu tam nechceme, protože tyčinky mají být trvanlivé několik měsíců...ale ani to moc nepomáhá, u nás vydrží většinou tak týden... než je někdo sní ;-)).

Kéž by to bylo tak odpudivé chuťově, jak to třeba teď vypadá... jsou totiž NEUVĚŘITELNĚ dobré!

A tak hodím datle, mandle, lžičku kakaa a zaposiluju si pravou ruku, neumelu levý palec, zase přihodím pár daltí a fíků, lískáče, kakao a tak pořád dokola... na konci jsem kousek vzniklé hmoty prohnala mlýnkem znovu, abych ho vyčistila a tradadá!!!! Jen vás varuju, NEOCHUTNÁVEJTE během procesu... ani se neohlédnete a bude polovina "těsta" pryč... mluvím z vlastní zkušenosti ;-) Nakonec jsem to v rukách smíchala a přidala goji a vyválela odvážené množství do válečků.

goji přidané až na konec
Nač více řečí, všichni u nás tyhle tyčinky úplně milujeme, já miluju jejich vyrábění (dobře, jsem teď trochu ironická, ale vlastně mě to docela baví), čištění je taky fajn, ale jen v té fázi vybírání zbylé hmoty (směrem do úst), pak už je to zase "Vyčisti si svůj mlýnek"... ale ono to za to stojí! Snad nejnadšenější z této dobroty je můj milý, kterému vždycky úplně zajiskří oči, když náhodou najde nějakou zapomenutou v batohu... 

zabalit můžete třeba do potravinové fólie

Taky máte novou závislost ?




2 komentáře:

  1. Poprvé lituji, že doma nemáme mlýnek na maso! První úskalí toho, že jsme rodina nezapálená do masa...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já jsem si poprvé vyzkoušela, jak v kuchyni získat svaly! Jinak to jde i rozmixovat, ale možná lépe ponorným mixérem, hrozně moc to lepí a tak je potřeba to od těch nožů odlepovat a neujídat (pak tam totiž nic nezbyde).

      Vymazat