pondělí 25. dubna 2016

Rýžové mléko

Neskutečně dobré, levné a jednoduché na přípravu.



Podrobnosti mého osobního života, včetně toho, že je ze mě víceméně a vlastně více než méně vegan a to vegan konzumující stravu "high carb, low fat" (neboli vysokosacharidovou a nízkotučnou) nebo aspoň trochu něco osobnějšího než pouhý recept na rýžové mléko budou. Budou. Slibuju. Jen jsem opravdu dokonale zahlcená prací a učením se, učením se a prací.

Ingredience (na 1 litr rýžového mléka):

150 g  oprava: 110g syrové bílé rýže (stačí ta úplně nejobyčejnější, ale může být i parboiled, nejdříve jsem psala 150, ale druhý den po uvaření mléka jsem zjistila, že mám skoro pudink... takže upozorňuju, že mléko zhoustne! ovšem je na vás, jak krémové ho chcete mít)
5 hrnků vody
1 lžička mořské soli
1 lžíce hnědého cukru (není nutné, ale mně to chutná :))

Rýži uvaříme pouze ve vodě (bez soli). Já sem použila rýži v sáčcích, dělala jsem větší dávku a po uvaření jsem na 5 hrnků vody dávala jeden a půl sáčku, zhruba těch 150g.

Jednoduše dáme všechno do mixéru a mixujeme, mixujeme, mixujeme, až se nám líbí výsledek (můžeme podle chuti přisladit více nebo méně, přidat vodu...).

Rýžové mléko skladujeme v lednici, vydží až týden.

Žádné komentáře:

Okomentovat