středa 2. března 2016

Müsli…tyčinky?



A je tady další z mých kulinářských pokusů!!! Kdysi mi jedna moje kamarádka ukázala, jak vyrábět müsli tyčinky. Totiž není to vůbec nic složitého až na tu spojovací hmotu, která se tak hezky táhne a ze sypkého müsli vám udělá právě tu skvělou tyčinku, „svačinku na cesty“.


Já jsem to všechno dělala samozřejmě od oka, ale našla jsem tedy i správné poměry:

1/4 hrnku kokosového oleje
1/4 hrnku medu
1 a 1/2 hrnku ovesných vloček (já jsem to namíchala s jahelnými pukanci)
1/2 hrnku semínek (použila jsem slunečnicová a sezamová, ale výběr je na vás)
1 hrnek sušeného ovoce nakrájeného na malé kousky (dávala jsem rozinky a datle, ale můžete použít třešně, meruňky, švestky, fíky…)

Olej a med rozpusťte na mírném ohni, zamíchejte a vlijte do směsi vloček, semínek a sušeného ovoce. Dobře promíchejte. Dejte na pekáč (nejlépe skleněný pekáček o rozměrech asi 20x30cm nebo 20x20cm, klidně by poslouží i zapékací mísa). Pořádně utlačte, já jsem si na to i stoupla (přes prkýnko, samozřejmě, aby to bylo opravdu dobře slisované. Nechejte ztuhnout v chladu (zimní období je na tohle jako dělané!).

to divné na povrchu je dodávaná spojovací tekutina, málo se mi to slepilo
Pak už to stačí jenom nakrájet, zabalit do fólie a svačinka připravená!!!

Moje se teda ještě pořád docela dost sypou, ale já jsem nic neměřila, asi jsem měla té tekutiny lepící málo :D I tak jsou jedlé!

Jak se vám to povedlo? Nějaké tipy na vylepšení receptu?


Žádné komentáře:

Okomentovat