neděle 9. března 2014

Co mám tedy jíst? #5 hlavní jídla

Slibovaná hlavní jídla.
První je zapečená zelenina.


Recept: 
brokolice
květák
cibule
vajíčka (nejlépe domácí)
sůl, koření

Jednoduše všechno nakrájíme na kousky, hodíme na plech, dáme péct a chvilku před dopečením přilijeme rozmixovaná vajíčka (ti, kteří chtějí samozřejmě mohou přidat nastrouhaný sýr navrch... ale tak já se snažím mléčné výrobky eliminovat co nejvíc).

V sobotu jsem vyzkoušela vynikající veganskou variantu rizota, recept podle letáčku z Country life, který mají u nás ve zdravé výživě.


Ingredience (3 porce):

100 g adzuki fazolí (namočit den předem)
200 g celozrnné rýže
100 g najemno nakrájené mrkve
100 g jemně nasekané červené cibule
70 g zelené papriky
70 g bílé papriky
70 g červené papriky
50 g žampionů (k naší lítosti jsme je zapomněli koupit, ovšem bratr jásal)
2 lžíce sezamu
4 lžíce olivového oleje
50 ml Tamari sojové omáčky (já jsem ji neměla, tak jsem to jednoduše udělala bez ní)
sůl, mletá sladká červená paprika

  1. Uvaříme fazole a rýži do měkka.
  2. Na oleji osmahneme cibulku s mrkví, osolíme, přidáme papriku, sojovou omáčku (já jsem ji tam endala a bylo to výborné i tak), přidáme papriky, žampiony a krátce podusíme.
  3. Smícháme fazole a rýží, přidáme sezam, zamícháme dušenou zeleninu.
  4. Podáváme se zeleninovým salátem... a my jsme si k tomu dali hrášek z konzervy jako cenu útěchy za ty žampiony...
Bylo to výborné, podle reakcí VŠECH !



2 komentáře:

  1. Vypadá to krásně! Škoda, že bych to u nás jedla jen já. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, tohle není pro každého... ale do toho rizota se dá přihodit maso (pak už sice není veganské), ale ostatní by ho mohli skousnout, ne ?

      Vymazat