čtvrtek 13. září 2012

Z Bountiful na jih a zpět... 7.část

Santa Barbara 11. - 16. den
Amerika je úžasná svými možnostmi, vyspělostí a vůbec vším co lidé mohou vymyslet. Jedna věc mi tu ale přece jenom chybí a to jsou nějaká historická jádra měst, malé uličky pro pěší a kouty, ze kterých na vás dýchají staré časy. Většina měst, která jsem měla možnost vidět jsou naplánovaná do čtverců-bloků a skládají se jednoduše z obytné části, kde v takových blocích stojí domy a nebo z nákupních zón... prostě jedete po dálnici a najednou zastavíte u obchodního centra. Určitě to tak není všude, ale takový dojem to ve mě zanechalo a tak jsem neuvěřitelně ocenila St. Barbaru, kde tomu tak moc není. Má historické jádro (Court house- soud) a několik dalších historických budov. Nestojí tam žádné mrakodrapy a nejvyšší budovou je pětipatrová Granada theatre, která byla postavena ještě předtím, než byl vydán zákaz stavby vyšších budov.
výhled z Court house
St. Barbara připomíná i ovzduším trochu Evropu, protože tam je příjemná vlhkost vzduchu (tedy už ne 90%, ale normálních 40%-50%) a stálá teplota celý rok 23°-24°C. Ideální počasí!!!
jedinný rozdíl mezi Evropou a St.Barbarou v oblasti podnebí a vegetace jsou nejspíš ty palmy


Přesně tato histrická místa mi jinde v Americe chyběla:

A vnitřek byl krásný, i když pro nás, evropany, ani tak moc výjimečný nebyl (po shlédnutí interiéru Národního divadla nebo pražského hradu, věřím, že tohle je slabý odvar).








Žádné komentáře:

Okomentovat