středa 19. září 2012

Osobní pokrok

Tuto neděli mě na mladých ženách čekalo velmi příjemné překvapení. Před časem jsem dokončila program vlastního rozvoje pro mladé ženy (dívky ve věku od 12 do 18 let), organizovaný Církví Ježíše Krista Svatých Posledních Dnů. Je to dobrovolný program, který je založen na rozvíjení 8 základních hodnot, "...kterými jsou: Víra, Božský charakter, Vlastní cena, Poznání, Volba a zodpovědnost, Dobré skutky, Poctivost a Ctnost...". Ke každé z těchto hodnot je požadováno splnit 6 zkušeností a jeden projekt (návrhy na zkušenosti - činnosti a na projekty jsou v příručce Osobní pokrok, ale samozřejmě je možnost vymyslet si danou činnost nebo projekt sama). 

Z počátku jsem nevěděla odkud mám začít, ale potom jsem se konečně pustila do "díla". Prostudovala jsem si příručku a začala hned první zkušeností u hodnoty Víra. Úkolem bylo pravidelně se modlit ráno i večer po dobu 3 týdnů. Tehdy mi bylo 12 let a modlila jsme se pravidelně, ale jen večer. Tak jsem to začala dělat a samozřejmě, že jsem s tím po 3 týdnech nepraštila, ale vytvořila jsem si úžasný návyk, ve kterém chci pokračovat už napořád. Potom už následovaly další činnosti a projekty. Mezi ty zajímavé bych zařadila třeba projekt starání se o zeleninovou zahradu... můj první pokus dopadl katastrofálně! Na zahrádce jsem zasadila saláty, které pobil déšť  a sežrali slimáci, mrkev, kterou jsem zakopala 30 cm pod zem, takže vůbec nevyrostla a nakonec jsem ji nechala zarůst a všechno zbylé se udusilo pod džungloidním plevelem. :D 
Vždycky všechno nevycházelo, ale některé věci se zase povedly - třeba když jsem zorganizovala taneční večer pro naši odbočku nebo se naučila (alespoň trochu) dirigovat církevní písně... Celkově jsem cítila jak se měním a jak mi to pomáhá stávat se stále lepší a lepší. Program se nejmenuje Osobní pokrok nadarmo, myslím, že u mě nastal posun značný (alespoň co se mého uvědomění si věcí týče). Každopádně mi to přineslo spoustu radosti a jsem šťastná, že jsem měla příležitost se tohoto programu zúčastnit. Po 5 letech snažení jsem tedy tento skvělý program dokončila a teď v neděli jsem dostala nádherný medailon za dokončení. :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat