čtvrtek 17. října 2013

Recept na DOKONALÝ kváskový chleba

Říkám si, jestli bych si ho neměla patentovat...haha. Ráda se s vámi podělím, ovšem chtěla bych za to komentáře, jak se vám povedl nebo jestli ho vůbec hodláte vyzkoušet a jak vám chutnal!



Z fotek to možná nejde úplně poznat, ale chleba je měkký, s dírečkama a chutná výtečně (dřívější byly tvrdé, že je nešlo pomalu ukrojit, bez díreček, ale chutnaly také skvěle...).

Tedy:
3 hrnky celozrnné žitné mouky (hrubě mleté, prostě klasická, kterou koupíte)
3 hrnky JEMNĚ mleté celozrnné žitné (tady je ten vtip, je potřeba jemná i hrubá, aby byl výsledek měkký a vláčný a nelámal se)
2 hrnky žitného kvásku (recept zde)
4 čajové lžičky mořské soli
2 hrnky vody
kmín celý i drcený
semínka podle chuti (dýňová, lněná-zlatá i hnědá, slunečnicová, sezamová...)

Kvásek si vytáhneme večer před pečením a přikrmíme. Druhý den smícháme všechny suroviny v míse a vznikne lepivé těsto. To dáme do formy (já používám teflonovou chlebovou-je hranatá) vymazané olejem (nebo vyložené pečicím papírem). Doporučuju pořádkou vařečku, pár jich u nás padlo... než jsem dostala Pomnijanku

Necháme kynout několik hodin v teple pod utěrkou (záleží kolik máte času a jaká je teplota, klidně i přes noc - cca 7 hodin).

Pečeme a teď pozor! V horkovzdušné troubě se zapnutým kruhovým tělesem 60 min na 180°C (a hlídáme, abychom nepřepekli). V elektrické troubě na 190°C 100 min (hlídáme a potíráme vodou).
Poupečení vyklopíme z formy a necháme vychladnout, krájíme, jíme...a píšeme komentář jak se dařilo!
Dobrou chuť!



6 komentářů:

  1. Kvásek přikrmen... zítra aktualizovaný recept hned vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to trochu nenasyta, dneska jsem ho spotřebovala téměř celý a to ho poctivě krmím 2x denně! :-)

      Vymazat
  2. Já ho mám asi tedy hodně. Chleba se mi podařil úžasně. Pro jistotu jsem dala o 1/3 hrnku kvásku více a krásně mi nabublinkoval :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je to správné slovo. NABUBLINKOVAL. Prostě seš nejlepší! Díky.

      Vymazat
  3. Kváskový bych taky vyzkoušet mohla, bezvadně napsaný postup, díky:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě do toho, rozdávám ho všem na ochutnání a všichni si zatím moc pochvalují.

      Vymazat