pondělí 7. října 2013

Horkovzdušná trouba!

Náš sen s maminkou se stal skutečností a ve čtvrtek nám přivezli naši vlastní, horkovzdušnou troubu! Jsme z ní naprosto nadšené.. kdo ji má nechápe a kdo nemá taky ne. Všechno v ní upečení chutná jednoduše báječně. Ze začátku jsem vyzkoušela svůj oblíbený kváskový koláč.





Tento byl z mražených třešní (ách, kdepak jsi letošní červne?). Recept na tento koláč je celkem jednoduchý:

170g jemně mleté celozrnné pšeničné mouky
35 g medu
20 g olivového nebo slunečnicového panenského oleje
200 g kvásku (já používám pšeničný, ale se žitným by to taky určitě šlo)
200 ml obilného mléka, normální mléka, vody (co si kdo vybere-já celkem s úspěchem používám kokosovou vodu)
špetka soli

Bude to velmi, velmi tekuté (asi jako na palačinky), nic se nelekejte a nechejte pod utěrkou a v teple kynout 4-5 hodin. Potom přidejte:

80 g jemně mleté celozrnné pšeničné mouky
pár kapek citronové šťávy, oleje (co najdete doma)

Dejte tomu zase asi hodinu.
Teď přijde chvíle ovoce, můžete použít švestky (vyzkoušené a úžasné), borůvky, maliny, ostružiny (teď už jen mražené), třešně, jablka (taky chutnají skvěle) nebo cokoli jiného máte po ruce, ovocem nešetřete, je to potom šťavnatější a lepší.
Nakonec posypat posypkou:

70 g jáhlových vloček
30 g strouhaného kokosu 
25 g olivového oleje (nebo nějakého jiného)
25 g medu

a péct při 200°C 10 min, při 175°C 30 min a potom dopéct na 150°C.

Recept jsem nevymyslela já, ale našla jsem inspiraci tady.




1 komentář:

  1. Trouba je krásná. Ať se Ti v ní Zuzi krásně peče a výtvory jsou co nejlepší!!!

    OdpovědětVymazat